Week 1

Domeinnaam

De naam van onze website wordt www.help-menu.nl. Hiervoor is gekozen omdat wij complete menu’s aanbieden in plaats van losse recepten. Daarnaast staan wij voor gemak voor de consument. Hierbij is de vraag van de consument meestal “help”. Dit zijn ook zowel Nederlandse als Engelse termen waardoor er een hoge vindbaarheid is.

Na het bedenken van deze naam hebben wij bij de KvK gekeken of de naam al bestaat en dit is niet het geval waardoor wij dit door kunnen zetten.

Concept

Een website voor recepten tot complete 5-gangen menu’s die restaurants en consumenten om in de behoefte van mensen met een gluten- en/of lactoseallergie te kunnen voorzien.
Onze website biedt menu’s aan, maar tevens zijn de losse recepten van de menu’s ook apart te gebruiken. Hierdoor kan het steeds makkelijker worden voor restaurants om een nieuwe kaart te bedenken en om consumenten te helpen met bijvoorbeeld het kerstdiner of andere speciale gelegenheden. Wij richten ons niet alleen op de traditionele Franse keuken die wij in Nederland voornamelijk gebruiken, maar er komen ook andere internationale menu’s op onze website.

Buiten dit hoofdconcept bieden wij ook informatie aan over bijvoorbeeld tafelschikking en tafelmanieren over de hele wereld. Ook leggen wij in een aparte pagina uit wat de allergieën inhouden.

Missie

Het vereenvoudigen van koken voor mensen met een gluten- en/of lactoseallergie binnen de particuliere- en horecamarkt.

Visie

Door het aan te bieden van voornamelijk hele menu’s op onze website willen wij zoveel mogelijk mensen inspireren en helpen met de dagelijkse problemen die mensen met een gluten- en/of lactoseallergie ondervinden.

Sinds ongeveer 2015 is het een trend om glutenvrij te eten. Dit als een soort dieet die mensen volgen om een gezondere levensstijl te hebben. De website is voornamelijk voor mensen met coeliakie maar dus ook zeker aantrekkelijk voor mensen die glutenvrij als levensstijl hebben gekozen.

Doelgroep

Eigenaren van restaurants en consumenten die gerechten willen bereiden voor mensen die een gluten- en/of lactoseallergie hebben.

Om de consumentendoelgroep verder te segmenteren, willen wij ons gaan focussen op de moeders tussen ongeveer 30 en 50 jaar. De reden hiervoor is dat nog steeds voornamelijk vrouwen het huishouden inclusief het koken voor hun rekening nemen.

Om de restauranthouders verder te segmenteren, willen wij ons voornamelijk gaan richten op de wat luxere restaurants zonder te focussen op Michelin geclassificeerde bedrijven. Hierbij bedoelen wij sterrenzaken. Restaurants met prijzen als een Bib Gourmand behoren wel tot onze doelgroep. Restaurants met een all-inclusive concept en wat simpelere bistro’s vallen dus ook af.

Sociale media

Via social media zullen wij reclame gaan maken voor onze website. Zo kunnen er foto’s geplaats worden op Instagram en Pinterest. Om echt meer mensen te inspireren door social media zullen wij regelmatig wat plaatsen op Facebook. Wij zullen veel gebruik maken van hashtags. Door middel van deze hashtags kunnen bezoekers hun eigen creaties van de recepten/menu’s laten zien.

Hoe traffic naar onze website halen

Door veel mensen aan te spreken via social media denken wij mensen naar onze website te trekken. Daarbij maken wij gebruik van een uitgebreide content waardoor wij een goede SEO genereren en dus goed vindbaar zijn voor geïnteresseerden.

Conversatie

Wij zullen contact met onze bezoekers leggen door voornamelijk social media en e-mail. Wij zullen dus bijvoorbeeld nieuwsbrieven versturen met nieuwe recepten via de e-mail.

Interactiviteit

Er komt een pagina op de website met gerechten die erop gezet kunnen worden door derden en onder de owned content kunnen recensies geplaatst worden door derden. Hierdoor is er interactiviteit met de bezoekers van de website.

Verdienmodel

Wij maken gebruik van een advertentie- of sponsoringmodel, oftewel het affiliatemodel. Hiermee maken we gebruik van een derde partij, soort van tussenpersoon. Wij kunnen bijvoorbeeld reclame maken voor bedrijven als maggi. Wij verdienen niet aan de bezoekers van de website maar door de reclame die wij maken voor externe bedrijven.

Doelstellingen

  • Het bereiken van 600 bezoekers aan het einde van de minor.
  • Het verzamelen van ten minste 40 nieuwsbriefaanmeldingen aan het einde van de minor.
  • Het ontvangen van ten minste 20 recensies op de gehele website voor het einde van de minor.
  • Het bereiken van 100 volgers op onze Instagram
  • Het bereiken van 200 volgers op onze facebookpagina.
  • Het bereiken van 75 volgers op ons account van Pinterest.
  • 5% van onze bezoekers moet de website van bijvoorbeeld Maggi of Albert Heijn bezoeken.
Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s