Week 2

Om te beginnen hebben wij het boek ontvangen voor ons boekverslag en -presentatie. Vanaf deze week zullen wij gaan beginnen met het lezen van het boek en het maken van het boekverslag.

Daarnaast hebben wij een thema gekozen voor onze website. Daarbij hebben wij de keuzemenu’s aangemaakt en hebben we gekeken naar een passend logo. Hieronder staan enkele logo’s waaruit wij gaan kiezen.

Schermafdruk 2018-01-18 21.38.00

 

Ondertussen zijn we nog een beetje het programma aan het verkennen en komen wij erachter dat er heel veel mogelijkheden zijn. Nu kunnen wij namelijk lekker creatief doen!

Later in deze week hebben wij gekozen uit de logo’s die hierboven staan. Onze keuze is gevallen op het meest linker logo. De reden hiervoor is dat uit de afbeelding goed op de maken is dat het gaat om een merk waarbij er zelf gekookt moet worden. Deze uitstraling wordt gegeven door het keukengerei dat in de afbeelding te zien is.

Daarnaast hebben wij besloten om de doelgroep een beetje aan te passen. Wij zullen ons geheel gaan richten op de consument. Dit wilt niet zeggen dat bedrijven hier geen gebruik van kunnen maken. Dit is mede omdat wij niet kunnen controleren of het bedrijf de website heeft bezocht, aangezien dit vaak door privé-accounts wordt gedaan.

 

Opdracht 1: doe een benchmark

Stap 1: welke sites doen ongeveer hetzelfde?

Er zijn heel veel websites waarop recepten te vinden zijn. De eerste 4 websites die naar voren komen op google met de zoekopdracht ‘Recepten glutenvrij lactosevrij’, zijn:

  1. http://glutenvrijlactosevrij.nl/
  2. http://www.foodless.nl/
  3. https://www.ah.nl/allerhande/recepten/R-L1383828464993/lactosevrije-recepten
  4. http://missglutenvrij.nl/recepten/

Dit zijn allemaal websites die losse recepten posten. Elke website heeft naast glutenvrije en lactose vrije recepten ook nog andere informatie. Enkele voorbeelden zijn: lifestyle, kookboeken, algemene informatie, tips voor restaurants en onderdelen binnen de allergie.

 

Stap 2: welk element is voor jouw van belang (ksf’s)

Stap 3: welke elementen daarbinnen? Navigatie binnen gebruiksvriendelijkheid, klant: aantal volgers, bereik, etc.

Schermafdruk 2018-01-19 12.25.46Schermafdruk 2018-01-19 12.25.59

Stap 4: wat is de conclusie voor jouw project?

Van www.missglutenvrij.nl zouden wij veel kunnen leren op het gebied van social media. Ons doel is namelijk ook om via social media een groot bereik te krijgen. En van de Albert Heijn kunnen wij veel leren over de handigheid en duidelijkheid bij de recepten. Hier in combinatie met www.glutenvrijlactosevrij.nl een duidelijk stappenplan bij elk recept. Voor het aanmelden van de nieuwsbrief zijn wij van mening dat deze duidelijk zichtbaar moet zijn en binnen oogbereik wanneer je de website bezoekt, bij www.missglutenvrij.nl komt dit het beste naar voren.

 

Opdracht 2: maak zelf een ISC

Schermafdruk 2018-01-19 12.26.15

Opdracht 3: 4C’s voor jouw idee

Customer value

De dienst die wij aanbieden is gericht op de consument. Hierbij zorgen wij ervoor dat onze doelgroep gemakkelijk complete menu’s kan vinden. Dit zullen voornamelijk mensen zijn die behoeften hebben aan gluten- en/of lactosevrije recepten en menu’s. Deze C is ook terug te vinden in onze beschrijving van de doelgroep.

 

Cost

De dienst die wij deze mensen aanbieden is geheel gratis. Echter moeten zij wel moeite doen om de informatie op te zoeken op de website en eventueel in te schrijven op de nieuwsbrief en/of het volgen van onze social media pagina’s om het zoekproces te vergemakkelijken.

 

Convenience

Het is voor de klant erg gemakkelijk om onze content te vinden via social media, de nieuwsbrief en de website. Daarbij maken wij het voor de consument makkelijker om complete menu’s aan te bieden en niet alleen losse recepten. Tegenwoordig heeft iedereen wel een device waarop de consument op elk moment van de dag en overal deze content te vinden op het internet.

 

Communication

Door op social media reacties te krijgen en door reviews op de onze website te ontvangen, zorgen wij voor een tweerichtingscommunicatie.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s