Week 4

Na een weekje er tussen uit te zijn geweest, zijn we weer terug!

 

Opdracht: Online mix

De online instrumenten die wij gaan inzetten binnen de online mix zijn:

  • Website
  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • E-mail

 

Website

Hierbij is de website het belangrijkste voor help-menu. Op de website staat al de content, waar de consumenten algemene informatie en menu’s kunnen vinden, maar ook waar de consument zelf hun gerechten kunnen plaatsen. Daarnaast kunnen consumenten reviews plaatsen onder de geposte content en kunnen zij contact met ons opnemen via e-mail en vinden zij hier ook de sociale media terug.

 

Facebook

Om te beginnen hebben wij een account aangemaakt voor Help-menu. Met dit account gaan wij content plaatsen met foto’s erbij van de gerechten. Daarbij worden er ook nieuwtjes gedeeld wat betrekking heeft op de glutenallergie en/of lactose allergie. Consumenten kunnen via de Facebook Chat ook contact met ons opnemen. Elke week posten we minstens twee nieuwe berichten. De posts op Facebook zullen veelal overeenkomen met de posts op Instagram, echter hebben de posts op Facebook meer tekst. Door middel van Facebook willen wij veel bekendheid creëren voor de website. Dit gaan wij doen door de pagina te delen met onze eigen netwerken en hun ook te vragen of zij de pagina willen delen met hun netwerk. Zo hopen wij een groot netwerk te genereren. Ook gaan wij op Facebook betaald adverteren, in de hoop zo veel mogelijk mensen te bereiken en te inspireren.

 

Instagram

Voor Instagram hebben wij hetzelfde gedaan als voor Facebook. Instagram zou ongeveer hetzelfde functioneren als Facebook. Echter zullen er op Instagram meer foto’s op zichzelf worden geposts, zonder een heel verhaal erbij, hiervoor kunnen de consumenten op de website kijken. Instagram wordt dus meer compact. Daarnaast zullen wij ook niet betaald gaan adverteren op Instagram, maar zullen wij ons netwerk zelf moeten opbouwen. Dit zullen wij gaan doen door op de website en op Facebook te promoten dat wij ook op Instagram actief zijn. Op Instagram zullen wij ook ten minste twee keer in de week een bericht posten.

 

Pinterest

Pinterest sluit goed aan bij onze doelgroep van de moeders die voornamelijk koken in een huishouden. Op Pinterest worden de mensen geïnspireerd met foto’s van de gerechten. Wanneer mensen deze gerechten “leuk” vinden, kunnen zij deze bewaren op hun eigen borden op hun persoonlijke pagina. Achter elke foto zit een link naar het desbetreffende recept op onze website, waardoor de consumenten gemakkelijk naar het desbetreffende menu worden verwezen. Op Pinterest wordt er minstens elke week één nieuwe post geplaatst. De consumenten kunnen ons op Pinterest volgen door zoekwoorden in de zoekbalk op Pinterest zelf in te voeren of via onze website op onze Pinterestpagina terecht komen.

 

E-mail

Via de e-mail kunnen consumenten ons benaderen voor vragen. Op de website staat bij contact onze mailgegevens. Elke dag wordt de mail gecontroleerd en we streven er naar om zo snel mogelijk, binnen 3 uur, te reageren.

 

Verder zijn wij deze week aan de slag gegaan met de content voor op de website. Zo is er de algemene allergenen informatie geschreven en zijn wij begonnen met de menu’s uit te schrijven. Daarnaast hebben wij ook allebei de e-mail van Help-menu geconfigureerd aan onze eigen mail.

 

Opdracht: Webcare

We zullen dagelijks alle social media langsgaan om te kijken welke reacties er zijn geplaats. Op alle reacties zal geantwoord worden en de ongepaste reacties zullen worden verwijderd. Ditzelfde geldt voor op de website. Daarnaast wordt de e-mail ook bijgehouden elke dag. De nieuwsbrieven worden elke week op dezelfde dag en voor zo ver mogelijk ook op hetzelfde tijdstip verzonden. De nieuwsbrief zal elke zondagochtend worden verstuurd.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s