Week 6

Deze week zijn er veel menu’s uitgeschreven om in de loop van de tijd geplaatst te worden. Daarnaast zijn we steeds weer bezig om de website te verbeteren. Wij hebben voor een ander thema gekozen met meerdere mogelijkheden. Zo zijn we bezig geweest met bijvoorbeeld de footer, plaatsen van de eerste menu’s, geschikte afbeeldingen zoeken en het linken van de kopjes aan de pagina’s.

 

Opdracht: Performance managementplan

De KPI’s die we hebben vastgesteld in week 2, staan hieronder:

Schermafdruk 2018-01-19 12.26.15

Deze KPI’s hebben wij aangepast naar het resultaat van hieronder:

KPI's week 6

Zoals te zien is, zullen wij starten met 6 menu’s in plaats van met 5 menu’s. Deze keuze hebben wij gemaakt omdat we per onderdeel (glutenvrij, lactose vrij en gluten en lactose vrij) zullen starten met 2 menu’s. Daarnaast zullen er per week 2 nieuwe menu’s toegevoegd worden in plaats van 3 per week, om het overzicht te bewaren voor iedereen.

 

Bij het gebruiksgemak hebben wij de actie aangepast. Door alleen te meten hoe lang mensen op de website blijven, heeft dit weinig toegevoegde waarde voor het meten van het gebruiksgemak van de website. Daarom zullen wij in de nieuwsbrief aan de mensen vragen wat zij van de website vinden en hoe zij de gebruiksvriendelijkheid ervaren.

 

De 10% bezoekers staan voor het aantal nieuwe bezoekers. Dat betekend dat wanneer er in de eerste week 100 bezoekers zijn er de week erop 110 bezoekers zijn. Zo groeit het door. Wij willen dit percentage in ieder geval volhouden tot week 11, daarna zal het wel gaan veranderen.

De 60% die bij retentie staat, staat voor het aantal bezoekers dat weer terugkeert naar de website. Dit wil zeggen dat in de eerste week wij bijvoorbeeld 100 bezoekers hebben en in de tweede week zijn er dus 60 van de 100 bezoekers weer teruggekeerd naar de website om vernieuwingen te vinden.

 

Het klantbereik hebben wij bijgesteld op het aantal bezoekers per week, aangezien we het percentage terugkerende bezoekers en het percentage nieuwe bezoekers ook per week zullen gaan meten.

 

Tot slot hebben we de target van het aantal likes en volgers meer “SMART” gemaakt.

 

Performance Managementplan

 

Opdracht: onderzoeksvormen

Via welke tools gaan wij de kpi’s meten?

Via Google Analytics kunnen we de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves analyseren. Hierdoor kunnen wij zien hoe lang de bezoekers op de website blijven, het aantal bouncers en waar de bezoekers op klikken. Verder gaan we dit ook monitoren via WordPress zelf.

De social media gaan wij monitoren door andere tools te gebruiken. Facebook analyseert de statistieken allemaal zelf, via Facebook Insights. Instagram heeft business tools die je kunt bekijken als je je account gekoppeld hebt aan een bedrijfsprofiel. Instagram en Facebook zijn tevens ook aan elkaar gekoppeld. Op Pinterest hebben wij ook een zakelijk account en hierdoor kunnen wij via Pinterest zelf ook de statistieken bekijken.

Via Google Alerts kunnen we op de hoogte blijven wat er wordt gezegd op het internet over ons.

Social media monitoring

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s