Week 8

Op vrijdag 9 maart 2018 zijn we bij Google Digitale Werkplaats geweest. Hier hebben we een leuke en leerzame workshop gehad! We hebben een aantal puntjes voor verbetering meegekregen, dit waren:

  • Call to action knoppen toevoegen
  • Ondertitel duidelijker maken
  • Blog op de website toevoegen
  • Door middel van Google analytics academy experimenteren met de mogelijkheden van Google Analytics met een demo account van Google

 

Op woensdag 14 maart 2018 hebben we een tussentijdse beoordeling gehad, hieruit zijn de volgende punten gekomen:

  • Op de website vermelden waarom mensen zich moeten aanmelden voor de nieuwsbrief
  • Site uitproberen op verschillende browsers en deze ook goed werkend maken
  • Op de homepage de nieuwste 3 menu’s tonen, zodat bezoekers rechtstreeks bij het menu komen
  • Meer uitdingen in de website à de website meer gaan verkopen
  • Meer menselijk gezicht toevoegen/warm gevoel geven/de website een persoonlijke touch geven
  • Mensen vragen om de website te beoordelen
  • Doelen stellen in Google analytics
  • Het kopje input bezoekers veranderen

 

Op vrijdag 16 maart 2018 hebben we 2 van de 4 boekpresentaties gehad. Hieruit is gebleken dat het handig is om een content kalender te maken, jezelf meer te verkopen en dat snapchat door de jonge generatie die met glutenvrij eten bezig zijn, mogelijk toch een optie was. Echter richten wij met onze persona’s niet op de huidige gebruikers van snapchat.

 

Zoals we al 2 weken doen, hebben we nu ook weer het performance managementplan ingevuld.

 

Performance managementplan week 8

Deze week hebben we maar 2 nieuwe menu’s geplaatst ter aanleiding van de Nationale pannenkoekendag van 16 maart. Door vier beoordelingen via Kiyoh op onze website is gebleken dat de gebruiksvriendelijk 87% is en dus het cijfer 8,7 krijgt. Het aantal bezoekers is flink gestegen in vergelijking met vorige week. Dit zijn voornamelijk nieuwe bezoekers, 14,1% zijn terugkerende bezoekers. Echter is het bouncepercentage in vergelijking met vorige week gestegen. Hiervoor moeten we dus zorgen dat de mensen meteen op de juiste pagina komen en daardoor getriggerd worden om de overige pagina’s te bezoeken. Tot slot is nog te zien dat we het gewenste resultaat van 20 nieuwe likers en volgers hebben bereikt door middel van Facebook en Instagram.

social-media-monitoring-week-8.png

Op Facebook en Instagram zijn we vooruitgegaan, Pinterest echter loopt niet. Dit zou mogelijk kunnen omdat de bereikte mensen tot nu toe geen Pinterest account hebben of er weinig mee doen.

 

Daarnaast zijn we steeds bezig met de feedback te verwerken op de website. Zo is de ondertitel duidelijker gemaakt, hebben we op de website vermeld waarom mensen zich aan moeten melden voor de nieuwsbrief, zijn er mensen gevraagd om ons te beoordelen, hebben we het kopje ‘input bezoekers’ verandert naar ‘jouw tip!’, we hebben onszelf uitgesloten in het verkeer door middel van een IP adres, is er op de hele website een kruimelpad geplaatst, is er op de homepage ruimte gemaakt voor de nieuwste menu’s en we hebben 2 nieuwe menu’s toegevoegd en gepost op social media ter aanleiding van de Nationale pannenkoekendag.

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s