Week 10

Dit is alweer de laatste lesweek van onze minor. Deze week is het de week van de laatste loodjes voor onze website en blog!

 

Opdracht: mobiele werking

In de eerste les van week 10 heeft een ander groepje onze website bekeken via de mobiel. Hieruit is gebleken dat de website goed werkt via mobiel.

 

Performance mangementplan

Deze week hebben we voor de een na laatste keer het performance managementplan ingevuld, deze is hieronder te zien:

Performance managementplan week 10

We komen nu al wel tot de conclusie dat sommige KPI’s te hoog gegrepen zijn voor een startend “bedrijf”. Maar deze KPI’s zijn wel goede doelen voor een bedrijf dat langer zou blijven bestaan. Hieronder gaan we elke KPI analyseren.

 

Aantal menu’s: Dit doel hebben we bijna behaald. Wij hebben nog een aantal menu’s die wij gaan plaatsen op de website, dus de verwachting van het gewenst resultaat is positief.

 

Gebruiksvriendelijkheid: Zoals de cijfers van deze week zijn, hebben we de doelstelling behaald. Echter kan dit elke week en zelfs elke dag veranderen. Dus volgende week zullen we zien wat het eindresultaat is.

 

Technisch functioneren: Deze KPI hebben we een beetje onderschat. We hebben nergens kunnen zien wat het foutpercentage van de website is. Het is dus gebleken dat we deze KPI achterwege kunnen laten.

 

Aantal bezoekers per week: Deze week hebben wij het dubbele aantal bezoekers gekregen in vergelijking met vorige week. Wij zitten deze week ver boven het gewenste resultaat van 70 bezoekers.

 

Percentage nieuwe bezoekers per week: Deze percentages zijn nu nog heel hoog, aangezien we nauwelijks bekend zijn bij mensen. Wanneer we langer door zouden gaan met deze website, dan zou het een mooie doelstelling zijn om 10% per week nieuwe bezoekers te krijgen.

 

Pagina op Google: We hebben deze week een nieuwe advertentie op Google geplaatst, dit is onze tweede advertentie op Google. Echter kunnen we niet zien op welke pagina wij met de website staan. Wij weten wel zeker dat wij nog niet op de eerste 10 pagina’s van Google te vinden zijn met de zoekwoorden glutenvrij en lactose vrij.

 

Bouncepercentage: Dit percentage is vele mate hoger dan het gewenste resultaat. Een tussen beoordeling heeft ons wel laten zien dat het bouncepercentage met 0,6% is gedaald. Dit is een reactie van onze vernieuwde homepagina.

 

Percentage terugkerende bezoekers per week: Dit aantal zit weer vele mate onder het gewenste percentage. De voornaamste reden hiervoor is dat mensen een kijkje nemen op de website en kijken of zij nuttige en leuke informatie kunnen vinden. Wanneer wij verder zouden gaan, dan is dit een mooie doelstelling zijn, omdat je toch een vaste netwerk wilt opbouwen.

 

Aantal reviews per week: Het beoordelen van de website heeft tot nu toe weinig opgeleverd. We hebben nu in totaal 5 reviews ontvangen.

 

Aantal likes en volgers via de 3 social media kanalen: Wij zijn zelf eigenlijk al wel trots op het totaal aantal likes en volgers die wij hebben. Echter hebben wij ook deze week niet ons gewenste resultaat bereikt. Deze week hebben wij in totaal 3 nieuwe volgers erbij gekregen.

 

Hieronder volgt een overzicht van de social media monitoring:

 Social media monitoring week 10

Facebook: Deze week zijn alle cijfers achteruit gegaan. In de loop van deze week hebben wij weer een aantal nieuwe posts en een advertentie geplaatst.

 

Instagram: Het bereik en het aantal volgers is meer geworden, het aantal weergaven en profielweergaven zijn minder geworden in vergelijking met vorige week. Op Instagram proberen wij om de 3 dagen ongeveer een nieuwe post te plaatsen.

 

Pinterest: Op Pinterest zien wij deze week een groeispurt. Wij hebben afgelopen week meer soortgelijke borden gevolgd, soortelijke pins gepind op onze borden en eigen nieuwe pins geplaatst. Hieruit is toch gebleken dat Pinterest wel een goed medium kan zijn, je moet er alleen meer voor doen dan wat wij de eerste weken hebben gedaan. De eerste weken hebben wij namelijk alleen onze eigen posts beschikbaar gesteld op onze borden.

 

Opdracht: privacyverklaring

In de laatste les hebben wij onze eigen privacy verklaring gemaakt. Deze vermelden wij op onze website in de footer van elke pagina, onder het kopje contact en bij de aanmelding van de nieuwsbrief. Klik hier om onze privacyverklaring te bekijken.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s