Week 11

Week 11

 

Dit is dan de laatste blog van deze minor.

 

Performance managementplan

Deze week hebben we voor de laatste keer het performance managementplan ingevuld, deze is hieronder te zien:

Performance managementplan eind

We komen nu al wel tot de conclusie dat sommige KPI’s te hoog gegrepen zijn voor een startend “bedrijf”. Maar deze KPI’s zijn wel goede doelen voor een bedrijf dat langer zou blijven bestaan. Hieronder gaan we elke KPI analyseren.

 

Aantal menu’s: Dit doel hebben we ruim gehaald. Vanaf week 9 zijn er iedere week 3 nieuwe menu’s bijgekomen.

 

Gebruiksvriendelijkheid: Zoals het eindcijfer is, hebben we dit doel precies behaald.

 

Technisch functioneren: Deze KPI hebben we een beetje onderschat. We hebben nergens kunnen zien wat het foutpercentage van de website is. Het is dus gebleken dat we deze KPI achterwege kunnen laten.

 

Aantal bezoekers per week: Het eindresultaat heeft geleid tot bijna 300% van het gewenst resultaat. Dit zijn natuurlijk mooie cijfers.

 

Percentage nieuwe bezoekers per week: Deze percentages zijn nu nog heel hoog, aangezien we nauwelijks bekend zijn bij mensen. Wanneer we langer door zouden gaan met deze website, dan zou het een mooie doelstelling zijn om 10% per week nieuwe bezoekers te krijgen.

 

Pagina op Google: We hebben in de afgelopen paar weken twee advertenties op Google geplaatst. Echter kunnen we niet zien op welke pagina wij met de website staan. Wij weten wel zeker dat wij nog niet op de eerste 10 pagina’s van Google te vinden zijn met de zoekwoorden glutenvrij en lactose vrij.

 

Bouncepercentage: Dit percentage is vele mate hoger dan het gewenste resultaat. Het bouncepercentage is met ongeveer 10% toegenomen ten opzichte van week 10. Echter is het bouncepercentage van rond de 60/70% heel normaal voor een website met recepten. We komen dus tot de conclusie dat ons gewenste resultaat niet rechtvaardig was.

 

Percentage terugkerende bezoekers per week: Dit aantal zit weer vele mate onder het gewenste percentage. De voornaamste reden hiervoor is dat mensen een kijkje nemen op de website en kijken of zij nuttige en leuke informatie kunnen vinden. Wanneer wij verder zouden gaan, dan is dit een mooie doelstelling zijn, omdat je toch een vaste netwerk wilt opbouwen.

 

Aantal reviews per week: Het beoordelen van de website heeft weinig opgeleverd. We hebben nu in totaal 5 reviews ontvangen.

 

Aantal likes en volgers via de 3 social media kanalen: Wij zijn zelf eigenlijk al wel trots op het totaal aantal likes en volgers die wij hebben. Echter hebben wij ook deze week niet ons gewenste resultaat bereikt. Deze week ten opzichte van week 10, hebben wij in totaal 12 nieuwe volgers erbij gekregen.

 

Hieronder volgt een overzicht van de social media monitoring:

 Social media monitoring eind

Facebook: In vergelijking met week 10 zijn wij heel erg gestegen in het aantal. Dit komt mede door de advertenties die nog zijn geplaatst op onze Facebookpagina.

 

Instagram: Gezien de totale cijfers aan het eind zijn we ongeveer even ver als aan het begin van het analyseren.

 

Pinterest: Op Pinterest zijn wij de afgelopen 2 weken de hoogte in gegaan. Het aantal vertoningen van alle berichten in de afgelopen 30 dagen is over de 1.000 gegaan. Pinterest had even zijn tijd nodig, maar het eindresultaat, afgezien van het aantal volgers, bewaringen en kliks, mag er wezen.

 

Google Analytics

Gebruikers:

google-analytics-gebruikers.pnggoogle-analytics-gebruikers-2.png        Google Analytics gebruikers 1

 

Verkeerskanaal:

google-analytics-verkeerskanaal.png

 

Hoelaat zijn de gebruikers op de website, waar komen ze vandaan en via welk apparaat:

google-analytics-tijd-plaats-apparaat.png

Kanalen:

google-analytics-kanalen.png

Social media:

Google Analytics social media

 

Links social media

Facebook

Instagram

Pinterest

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s